RUpN Travel                                            REJSEBETINGELSER                                      

Arrangement
Rejserne er arrangeret af UpN Travel i samarbejde med Ticket2Travel A/S, hoteller og lokale turar-rangører.

Tilmelding
Tilmeldingen foretages hos UpN Travel og er bindende for såvel kunde som rejsebureau, når depositum er betalt. Med indbetaling af depositum bekræfter kunden samtidig af have accepteret indenfor den angivne frist, bort-falder aftalen. Husk ved bestilling at oplyse de rejsendes navne nøjagtigt som angivet i passet.

Betalingsbestemmelser
Et depositum på kr. 1.000 opkræves ved bekræftelse af reservationen. Sygeafbestillingsforsikring skal indbetales samtidig med depositum. Restbeløbet skal være indbetalt senest 30 dage før afrejse eller samtidig med depositum, hvis rejsen bestilles indenfor 30 dage før afrejse. Rejsedokumenterne vil normalt blive fremsendt således, at du har dem i hænde senest 7 dage før afrejse. Såfremt fristen for indbetaling af restbeløbet ikke er overholdt, vil man ikke være sikret mod ekstraordinære prisstigninger frem til afrejsen.

Afbestilling
Følgende regler er gældende, såfremt der ikke er anført andre bestemmelser på dit deltagerbevis/faktura. Vær opmærksom på, at mange flybilletter og landarrangementer er behæftet med strengere afbestillingsregler end de her nævnte: Ved afbestilling mere end 28 dage før afrejsen opkræves et ekspeditionsgebyr på 10% af rejsens pris, dog maksimum kr. 500 pr deltager. Ved afbestilling mellem 28 og 15 dage før afrejsen er depositum tabt. Ved afbestilling 14-8 dage før afrejsen tilbageholdes op til 50% af rejsens pris. Ved senere afbestilling har den rejsende ikke krav på godtgørelse. Vær opmærksom på, at en ændring betragtes som en afbestilling og en nybestilling Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring, der dækker i tilfælde af sygdom/dødsfald hos den rejsende eller nærmeste familie. Oplysninger herom fås hos UpN Travel.

Prisændringer
Priserne er baseret på de i øjeblikket gældende tariffer og valutakurser. Ifølge lovgivningen kan rejsearrangøren forhøje den aftalte pris som følge af stigende transportomkostninger (herunder brændstofpriser), ændrede skatter, afgifter, gebyrer og valutakurser. Eventuelle prisstigninger skal varsles senest 20 dage før rejsens påbegyndelse. Prisændringer vil blive beregnet efter følgende principper: Ved ændringer af flypriser, samtlige afgifter og skatter med det aktuelle beløb, såfremt dette overstiger kr. 100 Valutaændringer på mere end + 5% eller - 10% i forhold til priserne. Prisændringen vil alene omfatte omkostninger vedrørende landarrangement. Generelle prisnedsættelser som følge af ekstraordinære prisfald på flybilletter vil komme alle kunder til gode, uanset hvornår rejsen er bestilt eller betalt.

Rejseforsikring
Alle rejsende skal være behørigt forsikrede. Vi anbefaler på det kraftigste, at der tegnes en forsikring, som dækker omkostningerne i forbindelse med sygdom, eventuel hjemtransport i forbindelse med sygdom eller ulykke, bagage, ansvar med mere. Oplysninger herom fås hos UpN Travel.

Flyrejsen
Såfremt du udover den anførte rejserute har særlige krav til din billets fleksibilitet, skal de være anført på deltagerbevis/faktura. Ændringer af rejserute, forlængelse eller vederlagsfri annullering kan kun ske, såfremt dette er anført på deltagerbevis/faktura. Vi gør opmærksom på, at det er meget vigtigt, at dit navn(e) på deltagerbeviset og især på alle billetter stemmer overens med dit aktuelle pas. Kunstnernavne og mellemnavne må ikke benyttes som efternavne. Såfremt der er uoverensstemmelse mellem navnene i pas og billetter, kan afrejse nægtes uden ansvar for flyselskab og arrangør. Afvisningen vil blive betragtet som afbestilling fra kundens side med deraf følgende afbestillingsgebyrer til følge.

Overdragelse
I henhold til lovgivningen kan man overdrage sin rejse (f.eks. i stedet for at afbestille) til enhver, der opfylder de nødvendige betingelser for at deltage i den pågældende rejse. På grund af de ofte benyttede restriktive flybilletter, er dette ikke tilrådeligt, da hele billettens pris da er fortabt. Såfremt overdragelse er mulig, skal ønsket herom fremsættes skriftligt senest 14 dage før afrejse. Ved overdragelse opkræves et gebyr på kr. 500 per person. Ved overdragelse hæfter den oprindelige kunde solidarisk med den ny rejsende for betaling af et restbeløb og omkostninger, der følger af overdragelsen.

Aflysning
Rejsen kan aflyses på grund af udefra kommende omstændigheder, som bureauet og dets samarbejdspartnere ikke har indflydelse på eller haft mulighed for at forudse (force majeure-lignende forhold). I dette tilfælde refunderes rejsens fulde pris, og kunden kan derudover ikke gøre krav på erstatning.

Arrangørens ansvar
UpN Travel optræder som agent for Ticket2Travel A/S samt lokale hoteller og agenter. UpN Travel´s / Ticket2Travels ansvar for mangler samt person- og tingskade er begrænset til det erstatningsansvar vore leverandører har i henhold til internationale konventioner for fly-, skibs- og togtrafik. Flytrafik: Warszawa Konventionen, skibsrejser: Athen Konventionen, togrejser: COTIF/CIF Konventionen. Erstatningsbeløbene i de internationale konventioner er sædvanligvis meget lave. For personskader i forbindelse med flytransport ofte kun ca. kr. 100.000. Ved skibs- og togtransport dog lidt mere. Også erstatning for ødelagt bagage er meget begrænset. Ved flytransport for eksempel ca. kr. 120 per kg. indskrevet bagage

Kundens ansvar
Kunden er forpligtiget til at sørge for gyldigt pas og de for rejsens gennemførelse nødvendige visa og vaccinationer, til at holde sig underrettet om eventuelle ændrede hjemrejsetider og genbekræfte sin pladsreservation (reconfirmation) ved at kontakte flyselskabet 72 timer før hjemrejsen. Undlades dette har flyselskaberne ret til at disponere over pladserne, uden at kunden kan rejse krav. Til at møde rettidigt på de i rejseplanen eller ved anden tydelig anvisning oplyste steder ved ud- og hjemrejse.

Reklamation
Reklamation over mangler på rejsen skal rettes til bureauet eller dets stedlige repræsentant så snart manglen konstateres, således at Ticket2Travel A/S straks kan forsøge at afhjælpe forholdet. Krav angående mangler, der ikke har kunnet afhjælpes på stedet, skal være rejsebureauet i hænde indenfor rimelig tid efter rejsens afslutning. Ved uenighed mellem rejsebureau og den rejsende vedrørende mangler ved rejsen, kan sagen indbringes for Rejse-Ankenævnet, Holte Midtpunkt 20, 3., 2840 Holte (telefon: 4546 1100). Ticket2Travel er medlem af Danmarks Rejsebureau Forening og er dermed forpligtiget til at følge de af nævnet afsagte kendelser. Ticket2Trave A/S er endvidere medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnr. 650).

Værneting og lovvalg
Værneting: Sø- og Handelsretten i København. Eventuelt søgsmål mod Ticket2Travel A/S skal afgøres efter dansk ret og anlægges ved dansk domstol eller voldgift.

Pas og visum
Kunden er forpligtiget til at sørge for at medbringe gyldigt pas og de for rejsens gennemførelse nødvendige visa. Ved fremmed statsborgerskab bør den rejsende søge oplysninger om de krav, der stilles til eventuelt visum. Den rejsende skal endvidere ved bestillingen oplyse om evt. fremmed statsborgerskab, så rejsebureauet kan give fornøden vejledning. Undlades sådanne oplysninger med en eventuel afvisning ved grænsen til følge, kan der ikke gøres krav gældende overfor arrangør/rejsebureau. Se "Rejsetips" for visumregler

 

 

 

 

UDSKRIV